Bemutatkozás Ügyintézés Miserend Hirdetések
FRISS HÍREK, LELKI ÉLET, PROGRAMOK
 KÖZÖSSÉGEK
 GONDOLATOK, IMÁK, ELMÉLKEDÉSEK
 SZENT KERESZTI ÜZENETEK
 ADOMÁNYOK - ORGONASÍPOK, ADÓ 1%
 URNATEMETŐ
Budapest Külső-Ferencvárosi Szent Kereszt Plébánia
Pesti-Déli Espereskerület
1091 Budapest, Üllői út 145.
Telefon: (06 1) 378-03-56
Fax: (06 1) 378-03-56
E-mail: info@szentkeresztplebania.hu

SZENT KERESZTI ÜZENETEK

2010. OKTÓBER

LELKIPÁSZTORI ÜZENETEK
A hívő ember és a politika

Ebből adódik, hogyha valaki például ma keresztény irodalmi kört akar létesíteni, vagy elhangzik: „keresztény irodalom”, akkor azt mondják, ebből a zsidók ki vannak rekesztve. Ez egy szerencsétlen történelmi örökség, mint ahogy szerencsétlen történelmi örökség az is, hogy a kereszténység megosztottságában Magyarországon a protestánsok inkább keresztyénnek szeretik magukat nevezni, a katolikusok pedig kereszténynek. Ez történelmileg alakult így. Nincs közös szavunk, amely az összetartozásunkat első látásra világossá tenné. Franciaországban a chrétien szó egyformán jelenti a protestánst és katolikust.
Egy-egy szó jelentése mindig a tényleges nyelvi mezőben való helyétől függ, és Magyarországon ezek a nyelvi mezők elég sok balvégzetet hordoznak. Ezért bajos itt megszólítani. Nyilvánvalónak kellene lennie, hogy a kereszténység nevében politizáló ember nem kirekesztő, ellenkezőleg. A kereszténység újdonsága éppen az volt, hogy nincs többé különbség zsidó és görög, rabszolga és szabad ember között, hanem testvérek vagyunk Krisztusban. Hitünk szerint annak is felkínálja Isten a megváltást, aki nem keresztény. A Biblia tisztázza, hogy minden ember Isten képére és hasonlatosságára van teremtve, tehát azonos méltóságot hordoz, és egy keresztény politikusnak ebben a tudatban kell politizálnia. Pusztán csak a szembeállítás kedvéért: az, hogy a marxista szemlélet megkülönböztet kizsákmányolót és kizsákmányoltat, olyan alapvető megkülönböztetés ember és ember között, hogy nagy bajban voltak azok, akik azt próbálták bizonyítani, hogy a marxizmus humanizmus. Miféle humanizmus az, amely a kizsákmányolónak az emberi méltóságát is kétségbe vonja, és azt mondja, ennek az elpusztítása árán kell egy új világot teremteni – tehát az ember akkor válik emberré, ha a kizsákmányolókat elpusztítja?
A kereszténységben, ha komolyan vesszük a spirituális örökséget, amelyet hordoz, minden korábbi és azóta ismert szellemi áramlatnál elevenebb szellemi erővel van benne, hogy az emberek azonos jogok és méltóságok hordozói. A modern világban a sikerre képes és a sikertelen életre szánt emberek között tesznek különbséget, és azt mondják, a politikának a sikerre képes embereket kell támogatnia, és nem az elesetteket felkarolnia. Ez is egy új megkülönböztetés ember és ember között, ismét a kirekesztés tényleges kockázatával.

 

BEMUTATKOZÁS | ÜGYINTÉZÉS | HITOKTATÁSHIRDETÉSEK
Imádunk téged Krisztus és áldunk téged, mert Szent Kereszted által megváltottad a világot! SZENT KERESZT PLÉBÁNIA